Paladyn (Paladin)
PALADYN do czasu wyjścia pierwszego dodatku był ekskluzywną klasą dla Przymierza, wraz z wyjściem The Burning Crusade wojownik światła stał się również klasą dla Hordy, z którego przywileju skorzystała znaczna część graczy World of Warcraft. Paladyn skupia się na defensywie, ma bardzo dużo umiejętności chroniących go oraz przyjaciół z drużyny. Jest bardzo udanym połączeniem kapłana oraz wojownika - potrafi dobrze leczyć i wskrzeszać graczy, którzy polegli na polu bitwy. Doskonały członek drużyny, jego Aury działają na wszystkich którzy znajdują się w jego drużynie, posiada doskonałe błogosławieństwa, dzięki czemu jest lubiany przez innych graczy. Posiada wiele specjalnych umiejętności do walki z nieumarłymi oraz demonami, co daje mu dużą przewagę nad tymi przeciwnikami. Dobrze opanowany paladyn staje się nie do zabicia.
Dla graczy którzy wybrali paladyna przewidziane są aż trzy różne role w drużynie - tank, heal i dps, więc palkowie mają w czym przebierać. Holy to paladyn, której zadaniem jest leczyć innych członków drużyny. W roli healera pal sprawdza się nie najlepiej, znacznie lepiej idzie to druidom oraz kapłanom, jednak wielu graczy wybiera właśnie atrybuty światła. Palek został obdarzony również umiejętnością przywracania życia innym graczom. Mimo tego że nie najlepiej nadaje się on do tej roli widzieć paladyna jako postać, która healuje a w razie potrzeby broni innych "lekarzy" drużyny to piękny widok, udaje mu się to dzięki dużej defensywie jakiej brakuje innym klasom potrafiącym skutecznie leczyć. Protection to atrybuty dla paladynów, którzy chcą zostać tankerami w drużynie, czyli osobami na których zadaniem jest zwabić okolicznych przeciwników i trzymać ich na sobie. Możliwe jest to dzięki wysokiej defensywie paladynów z talentami ulokowanymi w drzewku protection. Osoba która wybrała drogę tankera powinna wyposażyć się w broń jednoręczną i tarczę, którą będzie odpierać ataki wrogów. Trzecia rola to DPS, czyli paladyni retribution, powinni oni się wyposażyć w broń dwuręczną, ponieważ zadaje ona dużo większe obrażenia niż ta jednoręczna.
Dozwolone rasy:
- Ludzie
- Krasnoludy
- Draenei
- Krwawe Elfy
Dozwolone bronie:
- Two-Hand Axe / Dwuręczne Topory
- One-Hand Mace / Jednoręczne Buławy
- Two-Hand Mace / Oburęczne Buławy
- Polearm / Włócznie
- One-Hand Sword / Jednoręczne Miecze
- Two-Hand Sword / Dwuręczne Miecze
Dozwolone pancerze:
- Cloth
- Leather
- Mail
- Plate (od 40 poziomu)
- Shield
Standardowe paski:
- Health
- Mana
Zalety:
- Silna defensywa
- Tylko paladyn oraz wojownik mogą nosić najtwardsze zbroje w całej grze - Plate
- Możliwość leczenia oraz wskrzeszania innych
- Otrzymuje "darmowego" mounta na 30 oraz 60 poziomie, dzięki temu oszczędzasz kilkaset gold
- Aury pala działają na wszystkich w drużynie
Wady:
- Nie ma tych możliwości oraz zalet co wojownik
- Brak umiejętności walki na dystans
- W dużym stopniu zależy od swojego ekwipunku
Offline